wilde ideeen

Haal meer uit je data!

Voor alle MKB managers en consultants: hier zit je goed als je de feiten uit de markt nodig hebt

  • check
    100% Geld terug garantie
  • check
    Keuze uit 3 resultaat formats: slides, podcast of persoonlijke presentatie van de slides
  • check
     Met geheim-houding verklaring vooraf
  • check
     Beproefde methodes (multivariate analyse)

Welke data hebben we nodig:

Heb je video, audio, Excel of SPSS bestanden met uitspraken van klanten liggen, zoals uit de klachtenregistratie, social media comments, interviews, enquêtes, polls of focusgroepen, dan kunnen we waarschijnlijk meteen aan de slag. 

Als je onvoldoende data hebt, gaan we eerst overleggen hoe we die kunnen verzamelen. Soms kan ik je daar meteen helpen, bijvoorbeeld met klant interviews, en soms heb je daar enquêteurs of dataminers voor nodig. Aan hen kan ik je dan voorstellen.

Wat krijg je:

Ik ga de data schonen en reorganiseren, zodat we er statistische methodes op kunnen toepassen. Ik gebruik methodes waarmee je de verbanden kunt zien tussen meerdere kwalitatieve variabelen, zoals beslissingscriteria, aankoopproceskenmerken, smaak en andere voorkeuren en dergelijke. Als we ook beschikken over rapportcijfers en herkomstgegevens van klanten, kunnen we  die kruisen met de kwalitatieve gegevens.

Ik bekijk dus:

  • check
    De samenhang tussen soorten informatie, zoals: welke klachten komen vooral samen voor, of op basis van welke criteria besluiten klanten vooral om te kopen of bij je weg te gaan
  • check
    Ik zet de items op volgorde van belang, zodat je weet waar je vooral actie op moet ondernemen voor het grootste effect
  • check
    De groepen items leg ik weer over je klantgegevens heen, zodat je bestaande klanten kunt indelen in die groepen. Dat maakt mogelijk dat je van die groepen kunt zien welke klanten je het meeste opleveren. En dat je weet wat je moet doen en zeggen om meer van die klanten te krijgen
  • check
    Als het ook maar even mogelijk is, statistisch gesproken, ga ik ook iets zeggen over het voorspellend vermogen van de samenhang. Bijvoorbeeld: als je een bepaalde hoeveelheid extra actie op een bepaald onderdeel onderneemt, hoeveel meer tevreden je klanten dan worden
  • check
    Ik doe er extra informatie bij, zoals relevante ontwikkelingen die niet uit de data komen, maar waarschijnlijk wel de mening van klanten mee (gaan) bepalen
  • check
    Ik verwerk alles in een duidelijke presentatie, waardoor je betere besluiten kunt nemen over marketing en sales acties, investeringen en acquisities

Wat levert het je op:

Inzicht in het gedrag van je klanten dat je meteen kunt toepassen op strategie, marketing en sales.

Wat klanten over Barbara zeggen:

Zorgvisie Academie

"Interessant; overtuigend; met goed gedifferentieerde voorbeelden"

30 mei 2017, Masterclass Strategie in de zorg

Pay for People

"Boeiend betoog; ze maakt duidelijk ; ze relativeert; ze geeft voorbeelden; ze geeft goede raad"

10 mei 2017, IBEV ledenvergadering

Regio Zaken

"Inspirerende plenaire sessie; met concrete voorbeelden en tips; aan het denken gezet: wat betekent dit voor mijn bedrijf?"

30 maart 2017, Dag van de uitzendondernemer

Hou je klanten in de gaten: ontdek hoe hun wereld verandert

Resultaten om meteen te gebruiken

outputs

Ondernemers zoals wij hebben het altijd druk. Van mij dus geen lange rapporten als je de resultaten in PowerPoint nodig hebt. Of als spreadsheet, podcast, of infographic.

Tenzij je die tekst wel nodig hebt, voor je eigen rapport natuurlijk 😉 

Wetenschappelijk bewezen

Ik maak gebruik van methodes en richtlijnen uit het Futures veld; de wetenschappelijke richting die de toekomst onderzoekt.

Futuroloog en ondernemer Barbara van Veen

Een goede briefing is het halve werk, eh, onderzoek

Onderzoek uitbesteden... wat moet je vertellen om goeie ideeën te krijgen waar je mee verder kan? Klik voor tips

infographic briefing onderzoek