tech trends

Tech trends geven je "wilde" ideeën over hoe je het contact met klanten kunt verbeteren

Tech trend onderzoek:

  • check
    Nieuwe technologie verandert wat klanten willen en wanneer. Ontdek wat er allemaal wordt uitgevonden en hoe dat het gedrag van je klanten aan het beïnvloeden is
  • check
    Ga na of een bedrijfsapp of chatbot iets voor je is
  • check
    Gebruik het stappenplan digitalisering om meer uit de data te halen die je al hebt en daar communicatie aan te koppelen

Staan klanten centraal? Groei ook met ze mee in de manier waarop je met hen communiceert

Krijgen al je klanten dezelfde post van je verkoopafdeling of stuur je per klant specifieke informatie op het moment dat hij het nodig heeft? Waarschijnlijk zit je er tussenin.

  • check
    Het goeie nieuws is dat klanten bij jou niet over een kam geschoren worden, maar...
  • check
    Het slechte nieuws is dat klanten door multinationals en slimme startups gewend raken aan supersnelle en precieze vervulling van hun behoeftes en dat jij als MKB dat niveau niet haalt
  • check
    Misschien pikken ze dat nu nog, maar daar komt een eind aan. De grote jongens staan namelijk ook niet stil. Die gaan met klanten communiceren via spullen (Internet of Things), laten kunstmatige intelligentie en algoritmes bepalen waar klanten op dat moment op zitten te wachten, en gebruiken virtual en augmented realities om informatie op een supergave manier over te brengen

Opkomende technologieën laten je zien hoe de interactie met klanten gaat veranderen. Zorg dat je op de hoogte bent en bepaal dan hoe je klanten beter kan gaan bedienen.

Bedrijven die tech trends op zijn beloop laten verliezen op termijn hun goede klantrelaties, omdat ze niet meer eigentijds met klanten omgaan. Alsof je nu een brief met paard en wagen zou laten bezorgen 😉

Hoe gaaf is dat: ècht je klanten inspireren

Ken je dat filmpje van Magic Leap? Magic Leap is een startup die nieuwe communicatie software ontwikkeld. Zo nu en dan zetten ze een demo op hun website waaraan je kan zien hoe gaaf het wordt. Een van de mooiste is een biologieles in de gymzaal. Kijk maar even:

Als je toch zo les kon geven... of je klanten iets kon uitleggen! Om nooit te vergeten.

Er komen nieuwe technologieën op de markt waarmee we klanten echt kunnen verrassen en blij maken. Omdat we weten wat ze willen en waar ze aan toe zijn (big data analytics). En omdat we dankzij bedrijven als Magic Leap ook geweldig kunnen leveren.

Het tech trend onderzoek vertelt je hoe je de communicatie met klanten kunt digitaliseren

Wil je de "big picture" zodat je weet wat er technologisch mogelijk is, welke impact dat heeft op klantwensen en wat je nu al kunt doen om je communicatie te verbeteren? Dan is het tech trend onderzoek iets voor jou.

Dat zal zo'n vaart niet lopen? Toch wel!

Geloof me, we staan pas aan het begin van alle veranderingen die technologie teweeg brengt. Ga maar na. Tien jaar geleden werkten we nog zonder smartphone en nu doen we van alles mobiel. Zo snel gaat het! Je moet de kennis pakken die je pakken kan om je bedrijf door dit soort veranderingen te loodsen.

  • Door gewenning aan mobiel Internet, big data, algoritmes en slimme spullen willen klanten metéén (liefst gisteren nog) àlles zèlf voor mekaar krijgen. Nu niet zeggen: "dat kan natuurlijk niet". Het gaat namelijk natuurlijk wèl kunnen. Door slimme technologie.

Goed werk

Contexts is lid van SCIP, AIIP en SJDM

Ik heb meer dan 15 jaar ervaring als futuroloog, heb strategische marketing en digitale strategie gedaan aan Harvard Business School ExecEd en besluitvorming aan Stanford. Ik ben lid van drie internationale vakverenigingen voor onderzoekers. Naast mijn werk doe ik een Ph.D. onderzoek naar toekomstbijziendheid aan de TU Delft. Ik weet niet beter dan dat je regelmatig je aannames moet challengen om vooruit te komen. Ik help je graag, zodat jij weer dóór kan.

Niet tevreden, geld terug

Ik wil dat je tevreden bent en veel rendement hebt van mijn onderzoek. Je kunt echt aan de slag en je propositie verbeteren, zodat je meer klanten en een hogere klanttevredenheid krijgt. Mocht je toch merken dat het onderzoek niet aansluit bij je behoeften, laat me dat dan gewoon weten. Stuur me binnen 30 dagen na levering een email. Je krijgt dan het volledige bedrag teruggestort. Je loopt dus geen enkel risico.

Je hebt dus recht op retour, hoewel er normaal geen recht op retour geldt voor onderzoek. Je hebt het onderzoeksrapport dan al op je bureau. Is het toch niet wat je ervan verwachtte, dan krijg je toch je geld terug. Zonder opgaaf van redenen, want ik wil er zeker van zijn dat al mijn klanten 100% tevreden zijn over het onderzoek.

100% Niet goed geld terug garantie