barbara-boek


Blijf onderzoeken

Wie is Barbara

Mijn vader had het credo: “blijf onderzoeken” en wij lazen thuis alles wat los en vast zat. Zoals anderen lekker gaan sporten, lazen wij even snel een boek. Voor verjaardagen en alle andere feestjes, gaven wij elkaar een boek. Als we met vakantie gingen, moest het extra setje kleding de koffer uit... om plaats te maken voor nóg een boek.

Ik voelde me de ontdekker van nieuwe werelden. Nog steeds. Ik hou van de ontdekkingen die je al lezende doet. Ik doe graag onderzoek en ik heb heel goed leren inpakken 😉 

Ben je ook nieuwsgierig, dan komen we samen heel ver!

  • Toekomstvisie: Barbara is een van de weinige wetenschappelijk onderzoekers naar de manieren waarop managers en ondernemers de toekomst van hun markt ontdekken. Ze weet als geen ander waar je moet kijken en wat je valkuilen zijn als je de toekomst van je markt wilt duiden
  • Boter bij de vis: Barbara doet bij de onderzoeksresultaten een reeks concrete aanknopingspunten voor vervolgstappen, in de opmaak die je nodig hebt (rapport, checklist, Powerpoint)


Zorgvisie Academie

"Interessant; overtuigend; met goed gedifferentieerde voorbeelden"

30 mei 2017, Masterclass Strategie in de zorg

Pay for People

"Boeiend betoog; ze maakt duidelijk ; ze relativeert; ze geeft voorbeelden; ze geeft goede raad"

10 mei 2017, IBEV ledenvergadering

Regio Zaken

"Inspirerende plenaire sessie; met concrete voorbeelden en tips; aan het denken gezet: wat betekent dit voor mijn bedrijf?"

30 maart 2017, Dag van de uitzendondernemer

Waarom werken met Barbara van Veen?

  • Je hebt een mening over kwaliteit. Je hebt altijd goed werk geleverd, maar nu kom je tot de ontdekking dat de wereld op de een of andere manier is veranderd. Het lijkt wel alsof kwaliteit er niet meer zoveel toe doet. Andere spelregels zijn belangrijker geworden, leer die spelregels kennen!
  • Je werk. Het zou toch bevredigend moeten zijn... Laten we ervoor zorgen dat 't dat weer wordt!
  • Klanten spelen de hoofdrol en je kent ze goed. Nieuwe klanten, dat is een ander verhaal. Je hebt experts om je heen nodig om je bij te praten over de behoeftes van nieuwe klanten. Geen experts die het graag over zichzelf hebben of overal dezelfde oplossing opplakken, maar iemand die met jou meekijkt naar jouw specifieke situatie

Vrijblijvend kennis maken: Mail of bel 010 212 5256


Ondernemen gaat niet zonder plannen maken, hoe in/formeel en on/gestructureerd je dat ook doet

Je bedrijf heeft toekomstinformatie nodig om te blijven groeien. Als je geen inzicht in de toekomst hebt, hoe kan je bedrijf zich dan klaar maken voor de digitale revolutie? Hoe weet je anders waarin je wilt investeren, in welke richtingen je kunt vernieuwen en hoe je de onderneming kunt uitbouwen?

Hoe vaak heb je al gewenst je dat een dag meer uren heeft? Zou je niet graag een keer de tijd hebben om ECHT stil te staan bij de toekomst? Met de benen op tafel praten over de betekenis van alle observaties die je maakt?

Als je snel achtergronden en bruikbare stappen wilt presenteren, maar geen tijd of mankracht beschikbaar heeft om degelijk onderzoek te doen, dan bel je mij.

Ik kan niet onder woorden brengen wat het is, in een tekst, waardoor ik begin te vermoeden hoe een situatie in elkaar steekt. Misschien is het de manier waarop ik lees: ik zie de situatie concreet voor me:

  • Trendcijfers en marktaandelen vertellen me iets over normen, waarden en behoeften van klanten

  • Start-ups en innovaties iets over de rol van technologie in onze wensen

  • Hoe een enquete of marktonderzoek is opgezet, zegt me iets over de blinde vlek van de onderzoeker en over de waarde van zijn onderzoek

Ik wil ontdekken wat ik niet weet, zien wat er verborgen is tussen de regels en achter de cijfers. Onderzoekend lezen is opwindend. Soms vergeet ik de tijd en hoor ik niet meer wat er om me heen gebeurt. Het is het “op het puntje van je tong” gevoel wat me dan niet loslaat, totdat ik uitgevogeld heb hoe het zit


Vrijblijvend kennis maken: Mail of bel 010 212 5256