tips om disruptie aan te zien komen

Maak kennis met onderzoeker en futuroloog Barbara van Veen :

(Een futuroloog is een toekomstwetenschapper: iemand die met wetenschappelijke technieken informatie verzamelt, analyseert en bruikbaar maakt over de ontwikkelingen in de markt)

Barbara van Veen

Barbara van Veen, onderzoeker en futurist bij Contexts

  • Mijn vader had het credo: “blijf onderzoeken” en wij lazen thuis alles wat los en vast zat. Als we met vakantie gingen, moest de extra blouse de koffer uit... om plaats te maken voor nóg een boek. Ik voelde me de onderzoeker van nieuwe werelden. Ik hou van de ontdekkingen die je al lezende doet (en ik heb heel goed leren inpakken ;)). Bent u ook nieuwsgierig, dan komen we samen een heel eind!
    • Toekomstvisie: ik deel de innovaties die ik in mijn werk als futuroloog tegenkom met u. Denk er eens over na, praat er eens over en bouw al doende aan uw toekomstvisie. u
    • Bruikbaar: onderzoeksresultaten met concrete aanknopingspunten voor vervolgstappen, in de opmaak die u nodig heeft (rapport, checklist, Powerpoint), helpen uw toekomstbeeld en analyse snel een flinke stap verder!

scheiding heden en verleden in het brein

De scheiding tussen heden en toekomst heeft consequenties voor ondernemers: het is de bron van lagere motivatie en accuratesse

Ieder bedrijf heeft zo af en toe de mindset van een futuroloog nodig

Om te groeien heeft uw bedrijf toekomstinformatie nodig. Als u geen inzicht in de toekomst heeft, hoe kan uw bedrijf zich dan klaar maken voor de digitale revolutie? Hoe weet u anders waarin u wilt investeren, in welke richtingen u kunt vernieuwen en hoe u de onderneming kunt uitbouwen?

Inzicht krijgen in de toekomst is moeilijk voor mensen. Aan ons vermogen om de indicatoren van verandering te zien zitten stevige biologische en psychologische ​grenzen.

Maak een afspraak voor een vrijblijvende telefonische kennismaking en ik deel met u waarom toekomstinformatie tegelijkertijd moeilijk te vinden en onmisbaar is.

Vergeet de glazen bol en de tarot. Een futuroloog is geen voorspeller. Wel houden we ervan om aannames op de helling te zetten en alternatieven te onderzoeken. Dat is dé manier om blinde vlekken onschadelijk te maken. 

Barbara van Veen
Futuroloog

Wat is het in een tekst, waardoor ik begin te vermoeden hoe een situatie in elkaar steekt?

Misschien is het de manier waarop ik lees: ik zie de situatie concreet voor me. Trendcijfers en marktaandelen vertellen me iets over hoe normen, waarden en behoeften van klanten veranderen. Start-ups en innovaties iets over de rol van technologie in die veranderingen. Hoe een enquete of marktonderzoek is opgezet, zegt me iets over de blinde vlek van de onderzoeker. Dat soort dingen is zuurstof voor mijn brein.

Ik wil ontdekken wat ik niet weet, zien wat er verborgen is tussen de regels en achter de cijfers. Onderzoekend lezen is opwindend en soms vergeet ik dan de tijd en hoor ik niet meer wat er om me heen gebeurt. Het is het “op het puntje van je tong” gevoel wat me dan niet loslaat. Heel vervelend voor mijn omgeving…

VERKEN DE MARKT:

ONTWIKKELINGEN IN DE MARKT

Kom te weten welke nieuwe businessmodellen uw markt kunnen bedreigen of verrijken. Laat uitpluizen welke concurrenten u morgen zult ontmoeten. Analyseer de extra verdienkansen van uw app. Verrijk de customer journey met nieuwe technologie.

BOEK DE PRESENTATIE:

TOEKOMSTBEELDEN​

Maak de reis over de toekomst in vogelvlucht. Ervaar hoeveel ontwikkelingen zich aan uw zicht onttrekken. Voel de druk van technologie op de markt en ontdek dia na dia wat u daartegen kunt doen. Vanaf 20 minuten, in het Nederlands of Engels, op maat gemaakt.

© 2017 Contexts